jueves, 30 de abril de 2009

Tall de l’accés a La Ferreria des de la N150

El proper dilluns 4 de maig s’eliminarà l’accés al polígon industrial La Ferreria des de la incorporació de la carretera N150. Aquesta actuació es produeix amb motiu de les obres de construcció dels pilars del futur carril a la C58 destinat a bussos i vehicles d’alta ocupació (VAO). L’accés per a vehicles i camions que es dirigeixin pel carrer Progrés al polígon industrial girant per la riera de Sant Cugat quedarà tallat durant, aproximadament, 4 mesos. El trànsit viari que vulgui accedir al polígon La Ferreria s’haurà de desviar per sobre del bucle de carreteres que creuen per sobre la C58.

El gruix de les obres de construcció del carril Bus-VAO de l’autopista C-58 ha començat aquest mes. Segons la planificació prevista, el termini d’execució serà de tres anys, durant els quals s’intentarà mantenir el sis carrils de la circulació de l’autopista evitant talls de trànsit. Actualment també s’està treballant a la riera de Sant Cugat, on s’ha de modificar un col·lector, i a un tram de la N150, sota el pont de la C58, prop del barri de Can Cuiàs. Aquí es construeix un carril lateral, en direcció Cerdanyola, amb l’objectiu d’instal·lar alguns dels pilars del carril Bus-VAO sobre la carretera nacional. La parada d’autobús que hi havia ubicada en aquesta zona, en sentit Barcelona, s’ha traslladat uns metres i queda més a prop de la benzinera.

Es tracta del primer carril bus d’aquestes característiques que impulsa la Generalitat a les entrades i sortides de Barcelona i l’obra té un pressupost d’adjudicació total de 80 milions d’euros. La construcció de dos carrils segregats d’ús exclusiu per a autobusos i vehicles d’alta ocupació (VAO) al mig de l’autopista C-58 i en l’enllaç amb la C-33 –en el tram comprès entre Ripollet i l’avinguda Meridiana de Barcelona, passant per Montcada i Reixac– té com a objectiu la millora de la capacitat viària i fomentar l’ús del transport públic.

El carril tindrà una longitud total de 6,82 km i el seu funcionament serà reversible en funció de les necessitats de mobilitat, decidint en cada moment, i depenent del trànsit, el sentit cap a Ripollet o cap a Barcelona. Gairebé tot el seu recorregut es construirà a nivell de l’actual C-58 aprofitant el centre de la calçada, amb dos carrils de 3,5 metres d’ample cadascun i vorals d’un metre i mig, amb tres elements distintius com dues pèrgoles i un viaducte elevat.

No hay comentarios: