Foto: Generalitat Cerdanyola.cat
El túnel d'Horta per a una nova línia de Ferrocarrils de la Generalitat, la tercera via entre Sabadell Sud i Cerdanyola a Rodalies Renfe, el tramvia entre Montcada i el campus de l'Autònoma, el carril per a autobús i vehicles d'alta ocupació a la C58 i el nou túnel de Montcada qu escurçarà el temps de viatge a les línies 4 i 7 de Rodalies Renfe són alguns dels projectes inclosos al Pla Director d’Infraestructures de transport públic col·lectiu (PDI) 2009-2018 de la regió metropolitana de Barcelona que presentava ahir la Generalitat.
Entre els projectes presentats pel secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, hi ha una nova línia de Ferrocarrils de la Generalitat que ha d'enllaçar el barri del Poblenou de Barcelona amb Cerdanyola arribant fins el campus universitari. Aquesta línia, que arribaria a través del túnel d'Horta, tindria 14'4 quilòmetres de longitud i 8 estacions.
Entre els projectes presentats pel secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, hi ha una nova línia de Ferrocarrils de la Generalitat que ha d'enllaçar el barri del Poblenou de Barcelona amb Cerdanyola arribant fins el campus universitari. Aquesta línia, que arribaria a través del túnel d'Horta, tindria 14'4 quilòmetres de longitud i 8 estacions.
Pel que fa a Renfe, el Pla Director d'Infraestructures contempla la construcció d'una tercera via entre les estacions de Sabadell Sud i Cerdanyola a la línia 4 i fer el nou túnel de Montcada que escurçaria el temps de trajecte entre el Bages, el Vallès i Barcelona.
L'anomenat Tramvallès també s'inclou al document amb la proposta de tramvia entre Cerdanyola, des de la Universitat, fins a Montcada amb una longitud de 9'1 quilòmetres i 20 parades.
Pel que fa al carril bus-VAO, ja en construcció, vol potenciar la velocitat comercial a una de les vies de més trànsit del país com és la C58.
L'anomenat Tramvallès també s'inclou al document amb la proposta de tramvia entre Cerdanyola, des de la Universitat, fins a Montcada amb una longitud de 9'1 quilòmetres i 20 parades.
Pel que fa al carril bus-VAO, ja en construcció, vol potenciar la velocitat comercial a una de les vies de més trànsit del país com és la C58.
25.242 milions d'inversió
El PDI 2009 - 2018 detalla tot el ventall d’actuacions per ampliar la xarxa existent, amb la creació de noves línies i el perllongament d’altres, la modernització i renovació d’altres trams actuals, la creació i millora d’intercanviadors potents per a facilitar els transbordaments modals, i altres infraestructures per potenciar el transport públic col·lectiu per carretera, com ara carrils bus- VAO. Segons la Generalitat, això permetrà donar servei a 1,4 milions de viatgers més diàriament a la regió metropolitana, que es beneficiaran de les actuacions en infraestructures introduïdes durant la propera dècada. El PDI preveu invertir 25.242 milions d'euros en l’ampliació, modernització i millora de la xarxa de Metro, FGC, Rodalies, Tramvia i transport públic de viatgers per carretera durant el seu període de vigència. El pla comprèn la construcció de 360 quilòmetres nous i 227 noves estacions a la xarxa de transport públic, a Metro, FGC, Tramvia i Rodalies. A més, es preveu la introducció de 379 nous trens a la xarxa de Rodalies, FGC, Metro i Tramvia, per a millorar l’oferta de serveis, incrementant les freqüències de pas, la cobertura i la capacitat
El PDI 2009 - 2018 detalla tot el ventall d’actuacions per ampliar la xarxa existent, amb la creació de noves línies i el perllongament d’altres, la modernització i renovació d’altres trams actuals, la creació i millora d’intercanviadors potents per a facilitar els transbordaments modals, i altres infraestructures per potenciar el transport públic col·lectiu per carretera, com ara carrils bus- VAO. Segons la Generalitat, això permetrà donar servei a 1,4 milions de viatgers més diàriament a la regió metropolitana, que es beneficiaran de les actuacions en infraestructures introduïdes durant la propera dècada. El PDI preveu invertir 25.242 milions d'euros en l’ampliació, modernització i millora de la xarxa de Metro, FGC, Rodalies, Tramvia i transport públic de viatgers per carretera durant el seu període de vigència. El pla comprèn la construcció de 360 quilòmetres nous i 227 noves estacions a la xarxa de transport públic, a Metro, FGC, Tramvia i Rodalies. A més, es preveu la introducció de 379 nous trens a la xarxa de Rodalies, FGC, Metro i Tramvia, per a millorar l’oferta de serveis, incrementant les freqüències de pas, la cobertura i la capacitat
2 comentarios:
Pregunta ¿ sabe el Gobierno Municipal si la construcción del túnel por el Coll de Montcada para ahorrar tiempo en el trayecto Barcelona-Manresa, 4 minutos posiblemente en un recorrido con una duración de aproximada de una hora y treinta minutos, significará la eliminación de las estaciones de Can Sant Joan ( linea Manresa,Sabadell, terrassa) y la de Montcada-Manresa en Montcada Centro?
Porque si fuera así ¿habrá que movilizar a los ciudadanos, no Sr. Alcalde ? o .... ya está pactado.
Cristóbal
Cristóbal,
Tienes más razón que un Santo. Lo mismo ocurrió cuando nos trajó "el Ecoparc" ya lo traia vendido, de ahí era de suponer que lo premiasen con una 3 o 4a. vicepresidencia del area metropolitana. Su ejecutiva, su grupo municipal, salvo alguna excepción, dijeron a coro: AMEN!!!. Hay ciudadanos como Cristóbal que tienen mucha memória histórica, algún día habrá que escribirla.
Tomás
Publicar un comentario