miércoles, 14 de enero de 2009

La majoria d’usuàries que acudeixen a l’Oficina d’Atenció a la Dona ho fan per rebre assessorament jurídic

Els principals motius de consulta de les usuàries de la Oficina d’Atenció a la Dona (OAD) l’any 2008 van ser per temes relacionats amb aspectes jurídics (38,8%), segons les dades recollides a la seva memòria d’activitats.
El servei d’assessorament jurídic va atendre un total de 106 dones i el major percentatge d’atencions va ser per temes de separació i divorci (37,7%), seguit de casos de maltractaments i custòdia/pensió d’aliments (9,4%).

Per altra banda, 90 dones van adreçar-se a l’OAD per demanar informació sobre els cursos d’informàtica.

Un altre servei força demandat ha estat el suport psicoemocional, 57 dones van demanar atenció psicològica i es va realitzar un total de 229 intervencions, la majoria de forma presencial i individualitzada (155).

La resta han estat seguiments telefònics, elaboracions d’informes psicològics i coordinacions amb altres serveis municipals, com ara, Serveis Socials. El 60% de les consultes psicològiques ateses corresponen a dones que viuen situacions de violència.

El perfil de dones que demanen consulta a l’Oficina tenen entre 31 i 50 anys (48,2%), són espanyoles (80%) i el 50,5% viuen a Montcada Centre, és a dir, que la població més propera geogràficament és la que en fa més ús dels servei.

Precisament per apropar el servei a altres barris del municipi, s’ha dut a terme un ampli treball comunitari, amb la dinamització d’activitats a la xarxa d’equipament socioculturals, com ara, els projectes la ribera de les dones, la Xarxa veïnal solidària o l’organització de diferents tallers i activitats.

No hay comentarios: