jueves, 18 de junio de 2009

El soterrament de la línia de Portbou no se sotmetrà a avaluació d’impacte ambiental

Si quieres ver la imagen en grande, clica en ella.
La Secretaria d’Estat de Canvi Climàtic del Ministeri de Medi Ambient ha adoptat la decisió de no sotmetre a avaluació d’impacte ambiental el projecte de soterrament de la línia ferroviària Barcelona – Portbou en el tram comprès entre Vallbona i Montcada i Reixac, fins més enllà del riu Ripoll.

La Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental del Ministeri de Medi Ambient va remetre el desembre de 2008 a diversos organismes (entre ells l’Ajuntament de Montcada i Reixac) el document ambiental sobre el projecte de modificació del traçat de la línia Barcelona – Portbou, en el tram entre Vallbona i Montcada i Reixac, per determinar si calia o no sotmetre’l a avaluació d’impacte ambiental, donat que conté variacions respecte a l’estudi informatiu aprovat de la Línia d’Alta Velocitat (LAV), que ja contemplava el soterrament de la línia de ferrocarril convencional.

Durant la redacció del projecte de construcció del tram Nus de la Trinitat – Montcada i Reixac de la LAV es va detectar que el soterrament de la línia d’ample convencional presentava interferències importants amb el viaducte existent que permet la cruïlla amb l’autopista C-33, per la qual cosa es va haver de fer un ajustament del traçat.

Després d’estudiar les respostes rebudes pels diferents organismes, la Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental no observa que el projecte pugui produir impactes adversos significatius, de manera que es resol no sotmetre’l al procediment d’avaluació d’impacte ambiental. Es compliran les prescripcions que siguin d’aplicació de la declaració d’impacte ambiental de l’estudi informatiu de la LAV i es tindran en compte els informes emesos per les administracions en resposta a les consultes realitzades, entre ells el de l’Ajuntament de Montcada i Reixac.

El projecte de soterrament de la línia de Portbou afectarà a un tram de 5.200 metres, adaptant-lo al traçat de la LAV. Com que s’amplia la quantitat de metres que aniran soterrats respecte al projecte original i, en concret, els que es faran amb tuneladora, es podrà aprofitar i optimitzar la maquinària i mètodes constructius que s’estan emprant a la LAV.

Segons la resolució de la Secretaria d’Estat de Canvi Climàtic, el projecte modificat és més favorable des del punt de vista ambiental que l’original. Entre els principals avantatges, destaca: l’alliberament de la superfície que quedaria tancada entre la LAV i la línia convencional a la zona de Vallbona; la millora del planejament urbanístic que suposa deixar un únic corredor ferroviari; l’alliberament del sòl en superfície que ocupen les vies del tren actualment a Montcada i Reixac, amb la consegüent millora de la qualitat de vida; la reducció del nivell de soroll; l’eliminació de l’efecte barrera per a vehicles i vianants, així com del perill d’accidents; o la millora de l’efecte paisatgístic com a conseqüència del soterrament de les vies.

El traçat soterrat de la línia ferroviària convencional començarà a Vallbona, creuarà Can Sant Joan, Montcada Centre, passarà sota el riu Ripoll, i sortirà a la superfície al Pla d’en Coll, entre el carrer Segre i el Torrent de Can Paiàs. El projecte inclou també la construcció d’una nova estació a Montcada Centre.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Esperemos que todo el suelo que ocupan las actuales vias y sus aledaños sean en verdad de uso público y no dejen ningúna tapadera con sus respectivas bocas de salidas de aire al descubierto (que tome nota los del Soterrament).

¿Porqué expongo esto? es lo que ha pasado con el Soterrament de la Nacional 152 han dejado al aire libre protegidos por unas barandas dos huecos que tenían que haber ido tapados para que de verdad una vez construido fuera un Paseo,eso ganaría en la calidad de vida de esa zona ¡pues va ser que no¡ ¡chapúza al canto¡ en vez de poner unas vigas y tapar esa zona han puesto la baranda,más barata y al ciudadano que le den por eso.¿donde está el proyecto que vendieron en su dia en La Veu como Paseo? mentira podrida como lo que es La Veu,organo oficial de los politicos,fotos y más fotos con las sardinadas o con los bocadillos gratis,en eso,lo mismo que en otra epoca,entonces nos daban leche en polvo y queso americano,ahora a los estómagos agradecidos les dan bocadillos,refrescos,y una orquestilla para que bailen,todo gratis.

Siempre me pregunto que pintan los funcionarios tecnicos (aparejadores,arquitectos)no vigilantes que no tienen ni pu.ta idea y son meros vividores del partido de turno, ¿que seguimiento hace el de Urbanismo,el ahora sociolisto, ¿y los tecnicos de urbanismo? PROFESIONALES DEL RAMO.

¿Que pasará en la calle Mayor? ¿Sr.Maresma se acuerda cuando díjo que solo vivían 50 personas y que no era rentable? por eso en mi opinión es usted el peor politico,por llevar tres decadas de vividor de la politica,por pavonearse ser "fill de Montcada" por tener más experiencia de los problemas reales de Montcada,Arrizabalaga es vasco y se lo demuestran sus pelotas trayendo a los aizkolaris,el culto a la personalidad ¡AVE CESAR,tus pelotas funcionarios te saludamos y aqui tienes tus raices¡.