martes, 7 de julio de 2009

NOTA DE PRENSA DEL AYUNTAMIENTO SOBRE LA VISITA DEL ALCALDE AL MINISTERIO DE FOMENTO EN MADRID.


Foment continuarà estudiant les al·legacions de Montcada i Reixac

L’alcalde, César Arrizabalaga, i el Secretari de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, es van reunir ahir a Madrid amb el director general d’Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment, Luis de Santiago, per parlar de les al·legacions que Montcada i Reixac ha presentat al projecte de desdoblament de la línia de rodalies de Vic al seu pas pel municipi. L’alcalde ha valorat positivament la reunió i “el Ministeri ha mostrat una bona predisposició i sensibilitat pel municipi”.

L'objectiu de la trobada era demanar a Fomento que incorpori les al·legacions que el Consistori va redactar i que es van presentar a l'estudi informatiu del projecte el passat mes d'octubre de 2008. Sobre l’al·legació d'ampliar i millorar l'espai inferior existent al carrer Pont i del pas per a vianants del passatge Manresa (que uneix Carretera Vella i el final de Bogatell sota l'actual estació), a la zona de l’estació Montcada-Manresa, el Ministeri s’ha manifestat a favor d’estudiar incorporar-les a l’estudi informatiu.

Respecte a la proposta municipal de soterrar la línia ferroviària en un traçat de 700 metres, a l'alçada de Mas Rampinyo, des de la connexió entre l'avinguda Catalunya i la carretera de Ripollet fins el carrer Frederic Mompou, Foment també s’ha mostrat receptiu i ha obert un procés de negociació per estudiar com es pot assumir aquesta demanda local.

Pel que fa a l’última de les tres principals al·legacions de l’Ajuntament al projecte de desdoblament de la línia de rodalies de Vic, i la més conflictiva, que fa referència a la construcció d’una nova estació de Montcada-Bifuració al costat del barri, el Consistori i la Generalitat han plantejat la necessitat de lligar aquest punt a la modificació del projecte de construcció de la nau de manteniment als terrenys d’Adif a Can Sant Joan per tal d’apropar l’estació al barri.

El Ministeri de Foment entén que aquesta és una necessitat per a la millora de la ciutadania però que aquesta actuació no està vinculada directament amb l’estudi informatiu de desdoblament de la línia de Vic i que, per tant, s’ha de mantenir una negociació a tres bandes entre Adif, Ministeri i Ajuntament.

L’alcalde ha manifestat que “la Generalitat ens dóna ple suport en aquesta demanda del municipi” i ha afegit que “continuarem fent totes les accions necessàries per impedir l'execució del projecte de construcció de la nau de manteniment tal i com el té previst l'Adif, donat que és perjudicial per al municipi”.

En aquest sentit, l’alcalde va signar ahir un nou decret en què es desestimen les al·legacions presentades per Adif el proppassat 30 de juny.

Així, continua en vigència l’ordre de suspensió de les obres als terrenys situats entre el carrer Bifurcació i la platja de vies de l'estació de ferrocarril de Can Sant Joan, propietat de l'Adif, consistents en la construcció d'una nau d'uns 4.000 m2, decretada el passat 23 de juny. El decret sustenta la mesura en el fet que les obres no tenen la consideració d'infraestructura ferroviària, de conformitat amb l'article 3 de la Llei 39/2003, de 17 de novembre, del sector ferroviari.
El artículo 3 de la Llei 39/2003 dice literalmente:
Artículo 3. La infraestructura ferroviaria.
A los efectos de esta ley, se entenderá por infraestructura ferroviaria la totalidad de los elementos que formen parte de las vías principales y de las de servicioy los ramales de desviación para particulares, con excepción de las vías situadas dentro de los talleres de reparación de material rodante y de los depósitos o garajes de máquinas de tracción.
Entre dichos elementos se encuentran los terrenos, las estaciones, las terminales de carga, las obras civiles, los pasos a nivel, las instalaciones vinculadas a la seguridad, a las telecomunicaciones, a la electrificación, a la señalización de las líneas, al alumbrado y a la transformación y el transporte de la energía eléctrica, sus edificios anexos y cualesquiera otros
que reglamentariamente se determinen.

No hay comentarios: