jueves, 18 de marzo de 2010

Talls a la R3, R4 i R7 durant sis mesos per la construcció de la nova estació de Rodalies de la Sagrera




A partir del 28 de març, uns 28.000 viatgers viuran diàriament les restriccions.

Les obres de la futura estació de Rodalies de la Sagrera obligaran a interrompre la circulació ferroviària entre les estacions d'Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal. El tall obligarà a modificar el servei de les línies R3, R4 i R7 des del 28 de març fins al 12 de setembre, gairebé sis mesos. Segons el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, els talls afectaran uns 28.000 viatgers cada dia. Les alternatives de transport programades, però, seran suficients per absorbir tots els usuaris, assegurava Nadal.

Els talls viaris a la Meridiana del cap de setmana passat per portar material de construcció per fer la nova estació de Rodalies de la Sagrera van ser un preludi de les restriccions del servei ferroviari que hi haurà a partir del 28 de març fins al 12 de setembre, gairebé sis mesos.

Aquestes obres obligaran a tallar la circulació ferroviària del tram comprès entre les estacions d'Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal, el que obligarà a modificar el servei de les línies R3 (que enllaça Vic amb l'Hospitalet de Llobregat), R4 (que uneix Sant Vicenç de Calders amb Manresa) i R7 (entre l'Hospitalet de Llobregat i Martorell). També es veurà afectat el servei de mitjana distància de la línia Barcelona-Manresa-Lleida. Les restriccions en el servei de Rodalies afectaran uns 28.000 usuaris cada dia, segons els càlculs del secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal. Tanmateix, s'ha elaborat «un pla de transport alternatiu per tal de garantir que totes les persones afectades trobessin una solució adequada», assegurava ahir el director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha.
Servei alternatiu
El pla de transport alternatiu preveu que els trens de les línies R3, R4 nord i la R7 iniciïn i finalitzin el seu recorregut a l'estació de Sant Andreu Arenal. Els usuaris podran continuar els viatges amb un servei complementari d'autobusos entre les estacions de Sant Andreu Arenal i el Clot, amb parada a l'estació de metro de la Sagrera. Si ho prefereixen, també podran enllaçar amb l'estació de la L1 de Fabra i Puig. Mentre duri el tall, TMB reforçara el servei de metro en hora punta.

Pel que fa als trens de la R4 sud, iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a Badalona, des d'on podran enllaçar amb la R1.
Durant el prop de mig any que durin les obres es modificaran els horaris de la R3, R4 i R7 amb l'objectiu que els trens d'aquestes línies arribin de manera homogeneïtzada a Sant Andreu.
Tot i aquest pla alternatiu de passatgers, Renfe recorda que els usuaris disposen d'alternatives de transport a les estacions d'origen. Els passatgers que viuen a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell, Rubí, Sant Cugat i UAB poden desplaçar-se amb les línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquells que viuen a Montcada i Reixac, les Franqueses del Vallès, Granollers, Mollet i Santa Perpètua poden arribar a Barcelona amb els trens de la R2 Nord. Els passatgers afectats per aquest tall es podran informar del servei alternatiu que s'ofereix a través de l'espai web de Renfe i del nou telèfon 902 410 041 i del nou web rodaliesdecatalunya.cat, que depenen de la Generalitat.
Un potent intercanviador
Amb les obres d'aquesta estació, que tenen un pressupost de més de 34 milions d'euros, es farà un intercanviador potent on enllaçaran les línies 3, 4 i 7 de Rodalies amb les línies L1 i L5 del metro i amb les futures parades de la L4 i L9. Es preveu que quan l'intercanviador estigui operatiu l'utilitzin 130.000 viatgers al dia.
El Punt.cat

No hay comentarios: