martes, 28 de octubre de 2008

Inauguració del nou tancament d’andana a l’estació de l’L11 de Can Cuiàs



Fotos Pepe Martínez
L'estació de Can Cuiàs és des d'avui la primera de tota la línia de Metro equipada amb sistema de tancament automatitzat de portes.
L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, acompanyat del secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, i el vicepresident de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Dídac Pestaña, han assistit aquest migdia a l'acte de presentació d'una millora que s'instal·larà a la resta d'estacions de la línia 11.
A més del nou sistema de tancament i obertura de portes, l'estació de Can Cuiàs és la primera en què s'ha completat la instal·lació del sistema de conducció automàtica, que està previst que entri en funcionament l'estiu que ve, un cop hagin finalitzat els treballs d'implementació a la resta d'estacions de la línia 11 (Trinitat Nova, Casa de l'Aigua, Torre del Baró/Vallbona i Ciutat Meridiana). Fins llavors, el servei de Metro continuarà funcionant amb conducció manual.
L'actuació a Can Cuiàs ha consistit en la col·locació d'una mampara transparent de 2,4 metres d'altura, situada entre la via 2, per on es realitza habitualment el servei, i l'andana, en una longitud de prop de 50 metres. Aquesta mampara disposa de vuit portes lliscants que coincideixen amb les portes del comboi, i funcionen automàticament en coordinació amb el servei de Metro. Així, s'obren un cop el tren s'atura i compten amb un sistema de seguretat que impedeix que els usuaris puguin quedar atrapats entre el comboi i la porta en el moment del tancament.
D'altra banda, les obres han inclòs la instal·lació de la infraestructura i la tecnologia necessàries per a permetre en el futur la conducció automàtica en aquesta líniaEs preveu que cap a la propera primavera s'iniciaran els treballs a l'andana de l'estació de Casa de l'Aigua i a la de Ciutat Meridiana.
A més, a l'estació de Trinitat Nova, que disposa d'una andana única compartida amb la línia 4, s'ha previst instal·lar un sistema de detecció d'intrusions a la via. D'aquesta manera, es preveu que el proper estiu entri en funcionament el sistema de conducció automàtica.


Declaraciones de secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal

No hay comentarios: